Blog

Contact

  • Daniël Bohus

Tips om jouw Google Mijn Bedrijf te optimaliseren

Bijgewerkt: 27 dec 2019


Google mijn bedrijf is een gratis functie van Google waarmee bedrijven hun vindbaarheid binnen Google kunnen optimaliseren. De gegevens worden getoond in Google Search, Google maps en Google Plus. Wanneer je zoekt naar een bedrijf op Google, krijg je aan de rechterkant van de zoekresultaten de gegevens van het desbetreffende bedrijf te zien. Die gegevens kunnen via Google Mijn Bedrijf worden ingevuld. Het blokt toont adresgegevens, routen, openingstijden, reviews, acties, etc.

1. Maak je profiel zo compleet mogelijk


Het komt vaak voor dat bedrijven hun Googleprofiel niet compleet hebben ingevuld. Maak gebruik van de mogelijkheden. Controleer je gegevens, zorg ervoor dat je opgegeven locatie correct is, voeg je website toe en erg belangrijk: je openingstijden. Ga je binnenkort verhuizen of ben je verhuisd met je bedrijf? Vergeet dan niet om ook hier je adres aan te passen. Voeg actuele foto's toe die betrekking hebben tot je bedrijf en relevant zijn. Het maakt je organisatie tastbaarder in de zoekresultaten.


2. Maak gebruik van Google Posts


Met Google Posts kun je content plaatsen die direct in het Google-overzicht van je bedrijf verschijnt. Dit is dus handig om bijvoorbeeld nieuws, vacatures of aanbiedingen in beeld te brengen. Met deze functie biedt Google jou als bedrijf een manier om nog meer op te vallen in de zoekresultaten van Google. De Google Post blijft zeven dagen op Google beschikbaar (tenzij het een aanbieding is). Zorg dus dat je steeds nieuwe berichten toevoegt en actueel blijft!

3. Voeg extra links toe


Google wil met de zoekresultaten zo goed mogelijk de behoeften van de gebruiker voorzien. Steeds vaker gebeurt het dat een gebruiker voor informatie niet eens meer naar je website hoeft omdat je dit al kunt vinden in de zoekresultaten. De extra links die je kunt toevoegen zijn afhankelijk van de categorie waar een bedrijf onder valt. Voor restaurants is het bijvoorbeeld mogelijk om direct de menukaart toe te voegen of een link toe te voegen die leidt naar het reserveren via de website. De meeste bedrijven kunnen ook direct een link naar de contactpagina toevoegen.

4. Google 'Vraag & Antwoord'


Sinds kort is het mogelijk om vragen over het desbetreffende bedrijf te stellen of te beantwoorden. Een slimme manier van Google om zoveel mogelijk informatie over bedrijven te verzamelen dankzij de input van hun eigen gebruikers. Wanneer je op Google zoekt naar een bedrijf, heb je de mogelijkheid om direct een vraag te stellen. Deze vraag kan beantwoord worden door andere gebruikers maar ook door de beheerder van de pagina. Als beheerder krijg je een melding van Google als er een vraag gesteld is. Deze kun je vervolgens beantwoorden. Ook dit is service, dus probeer zo veel mogelijk en zo snel mogelijk vragen te beantwoorden!

5. Google reviews


Klanten kunnen een review over jouw bedrijf schrijven. Zij geven een waardering op een schaal van één tot vijf en plaatsen hier eventueel een tekst bij. Reageer op klanten die en slechte review schrijven, wie weet kan je ze ergens mee helpen zodat een eventueel probleem kan worden opgelost. Ook is het netjes (en motiverend!) om klanten te bedanken als ze een goede review hebben achtergelaten. Extra tip: Vraag klanten of zij na een aankoop of bestelling een review willen plaatsen op de Google. Bied eventueel een korting op de volgende bestelling om dit extra te stimuleren.

Bron blog: Google, Marotura


Contactgegevens
Navigeer naar
Over

Btw NL 002 405 764 B52

Kvk 69245851

Creadle is een mediabedrijf in de omgeving van Utrecht dat jou graag van dienst is met grafische vormgeving en socialmediaoptimalisatie. Wil je écht indruk maken met een professioneel, ijzersterk en aansprekend ontwerp? Dan ben je bij Creadle op de juiste plek. Met mijn creatieve manier van werken ben ik de ideale partner voor alle grafische middelen die je nodig hebt. 

Auteursrecht © 2020 Creadle - Alle rechten voorbehouden

  • Facebook
  • Instagram
  • Pinterest
  • Gray LinkedIn Icon