Contactgegevens
Navigeer naar
Blog

Specht 30, 3766 WP, Soest

Btw NL 233 792 879 B01

Kvk 69245851

Tel 06 83 00 86 82
Mail daniel@creadle.nl

Website www.creadle.nl

Home

Diensten

Portfolio

Over

Blog

Contact

Please reload

Auteursrecht © 2019 Creadle - Alle rechten voorbehouden

  • Facebook
  • Instagram
  • Gray LinkedIn Icon
  • Pinterest

Blog

Contact

Tips om jouw Google Mijn Bedrijf te optimaliseren

29/10/2018

Google mijn bedrijf is een gratis functie van Google waarmee bedrijven hun vindbaarheid binnen Google kunnen optimaliseren. De gegevens worden getoond in Google Search, Google maps en Google plus. Wanneer je zoekt naar een bedrijf op Google, krijg je aan de rechterkant van de zoekresultaten de gegevens van het desbetreffende bedrijf te zien. Die gegevens kunnen via Google Mijn Bedrijf worden ingevuld. Het blokt toont adresgegevens, maps, openingstijden, reviews, acties, etc. In deze blog lees je hoe je jouw Google Mijn Bedrijf kunt optimaliseren.

 

Maak je nog geen gebruik van Google mijn bedrijf? Klik hier om je gratis aan te melden!

 

Tip 1: Maak je profiel zo compleet mogelijk

Het is nog vaak zo dat bedrijven hun Google Profiel niet compleet hebben ingevuld. Maak gebruik van de mogelijkheden. Controleer je gegevens, zorg ervoor dat je Google Maps locatie correct is, voeg je website en erg belangrijk: je openingstijden toe. Ga je binnenkort verhuizen of ben je verhuisd met je bedrijf? Vergeet dan niet om ook hier je adres aan te passen. Voeg actuele foto's toe die betrekking hebben met je bedrijf. Het maakt je organisatie tastbaarder in de zoekresultaten.

 

Tip 2: Maak gebruik van Google Posts

Met Google Posts kun je content plaatsen die direct in het Google overzicht van je bedrijf verschijnt. Handig dus om bijvoorbeeld nieuws, vacatures of aanbiedingen in beeld te brengen. Met deze functie biedt Google jou als bedrijf een manier om nog meer op te vallen in de zoekresultaten van Google. De Google Post blijft 7 dagen in Google beschikbaar (tenzij het een aanbieding is). Zorg dus dat je steeds nieuwe berichten toevoegt.

 

Tip 3 – Voeg extra links toe

Google wilt met de zoekresultaten zo goed mogelijk de behoefte van de gebruiker voorzien. Steeds vaker gebeurt het dat een gebruiker voor informatie niet eens meer naar je website hoeft, omdat je dit al kunt vinden in de zoekresultaten. De extra links die je kunt toevoegen zijn afhankelijk van de categorie waar een bedrijf onder valt. Voor restaurants is het bijvoorbeeld mogelijk om direct de menukaart toe te voegen of een link toe te voegen voor reserveringen op de website. De meeste bedrijven kunnen ook direct een link naar de contactpagina toevoegen. 

 

 

Tip 4: Google 'Vraag & Antwoord'

Sinds kort is het mogelijk om vragen over het desbetreffende bedrijf te stellen of te beantwoorden. Een slimme manier van Google om zoveel mogelijk informatie over bedrijven te verzamelen dankzij de input van hun eigen gebruikers. Wanneer je op Google zoekt naar een bedrijf, heb je de mogelijkheid om direct een vraag te stellen. Deze vraag kan beantwoord worden door andere gebruikers, maar ook door de 'eigenaar' van het bedrijf. Als eigenaar krijg je een melding van Google als er een vraag gesteld is. Deze kun je vervolgens beantwoorden. Ook dit is service, dus probeer zo veel en zo snel mogelijk vragen te beantwoorden!

Tip 5: Google reviews

Klanten kunnen een review over jouw bedrijf schrijven. Zij geven een waardering van 1 tot 5 sterren en plaatsen hier eventueel een tekst bij. Reageer op klanten die en slechte review schrijven, wie weet kan je ze ergens mee helpen zodat een eventueel probleem wordt opgelost. Ook is het netjes om klanten te bedanken als ze een goede review hebben achtergelaten. Extra tip: Vraag klanten of zij na een aankoop of bestelling online een review willen plaatsen op de Google. Bied eventueel een korting op de volgende bestelling om dit extra te stimuleren.

 Bron blog: Google, Marotura

 

Delen op Facebook
Delen op Twitter
Please reload

Recente berichten
Please reload